čtvrtek 16. července 2015

Boty, botky, botičky

Neumím si koupit boty.

Tedy ne že bych neuměla zajít do obchodu s obuví, vybrat si něco, co se mi líbí, vyzkoušet, zda sedí, zaplatit a odnést si domů příslušnou krabici. Jednotlivé kroky zvládám bez problémů, ale pravděpodobně si vždycky vyberu pár, který cestou domů projde jakousi tajuplnou transformací. Protože téměř vždy boty, které v prodejně seděly jako ulité, se najednou změní v mučící nástroj a mám pocit, že byly vyrobeny z ježčí kůže obrácené bodlinami dovnitř.

Mám v botníku spoustu bot, ale když volím střevíčky, ve kterých ten den vyrazím, dost váhám. Není to jen otázka toho, co mám na sobě. Kladu si spousty dalších. Jak dlouho vydržím v těchto? Kolik toho budu muset ujít? Pojedu autem? Které jsem měla včera a které prsty si potřebují odpočinout od otlaků? Je to těžká volba.

Před lety jsem chodila jen v botách na nízkém podpatku a problémy byly menší. Pak mi dcera řekla, že požadavek pohodlnosti není při koupi bot prvořadý a byla jsem v pasti. Začala jsem kupovat lodičky na podpatku, mé chodidlo v nich vypadalo menší, což při čísle 41 není zanedbatelný faktor, podpatek také podtrhne krásu končetiny a pozvedne celou figuru. I obyčejné rifle a tričko v kombinaci se střevíčky na podpatku prostě vypadají jako elegantní outfit. Bohužel k tomu nemám dar mé dcery, která si takové boty umí koupit. Může v nich nejen sedět a kochat se nádherou elegance nohy v lodičkách. Může v nich i chodit. Přijde v botách, ve kterých je o dvacet centimetrů vyšší než normálně, a prohlásí, že jsou jak papučky. Nechápu. Moje botičky jsou bohužel španělské botičky.

Mám tedy sen a přání. Koupit si boty, které budou nejen krásné a elegantní, ale ve kterých budu moci chodit bez trošku umělého úsměvu zakrývajícího bolest. Patří takový sen k pohádkám nebo je to i možné? Nevzdávám se naděje. Copak by svět mohl být bez jednorožců, víl, trpaslíků a pohodlných lodiček?




Žádné komentáře:

Okomentovat