čtvrtek 20. srpna 2015

Každý pes jiná ves

Každý pes jiná ves.
Tohle jsem slýchávala od babičky, když jsme narazily na věci, které se k sobě vůbec nehodily. A já dnes budu psát o třech věcech, které také v podstatě nemají nic společného.



Před časem mi jedna studentka doporučila nopálový chléb. Vídala jsem ten název v prodejnách se zdravým pečivem, ale nopál mi připomínal nosála, a tahle asociace opravdu nebyla moc přitažlivá. Ale tahle studentka, ačkoli teprve dokončila devítiletku, ví o zdravém jídle ledasco a zná i takové tajuplnosti, jako je nopálový chléb, z vlastní zkušenosti, tak jsem to zkusila. Musím jí dát za pravdu. Krajíc čerstvého nopálového chleba s máslem, to je lahoda vhodná na tabuli králů. A i když je možné, že mé nadšení pramenilo z velikého hladu, nopálový chléb už zůstane v mém jídelníčku.

Je léto, mnohá města pořádají svá kulturní léta, pravděpodobně aby odlišili tuto roční dobu od zcela nekulturní zimy. I naše město pořádá spoustu akcí, a tak jsme se s dcerou na jednu vydaly. Divadelní představení jednoho herce Caveman. Téměř hodinu a půl jsme se smály jak blázni. A rozhodně jsme nebyly samy. O rozdílech mezi muži a ženami v pohledu na svět už bylo napsáno a řečeno mnoho, ale tohle bylo nejen výborně napsáno, ale i výborně zahráno a ačkoli mě bolel zub, alespoň na chvíli jsem na něj zapomněla a řezala se smíchy. Po představení mě pak bolel nejen zub, ale i břicho.




Vedra odešla do propadliště dějin, pravděpodobně si na další tropické teploty budeme muset počkat na příští léto. Napršelo, takže se dá očekávat, že budu muset zanedlouho zase vyjet se sekačkou, nicméně venku je příjemně a já se konečně vypravila na dlouhou procházku do lesa. Mám ráda les v jeho proměnách v různých ročních dobách, jen při těch čtyřicítkových teplotách mě to nelákalo. Ale teď byl les prostě parádní oáza. Pod nohama už praskalo suché listí, kolem spousta zeleného, sem tam i ostružina, a žádní lidé.





Tihle tři „psi“ mají společnou jednu věc. Přivodili mi nechutně dobrou náladu. Doufám, že je to chronické a nakažlivé.


Žádné komentáře:

Okomentovat